Kubica_23
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19:09, 11 Cze 2007 Temat postu: Groźny wypadek Roberta!!!! |
|
|
Kubica oszukał śmierć
Robert żyje, jest przytomny. Widziałem go, rusza rękami, bolą go nogi. Rozmawia z lekarzami, przejdzie dodatkowe badania – na te słowa wszyscy czekali. Wypowiedziałje w końcu Daniele Morelli, menedżer Polaka.
Polak mógł zginąć. Walcząc o pozycję z Jarno Trullim, wyjechałna zewnętrzną pod koniec jednej z najszybszych prostych toru Montreal, gdzie prędkości przekraczają 300 kilometrów na godzinę. Wpadł na brudną stronę toru i nie mógł już zapanować nad swoim bolidem. W ułamku sekund z kierowcy stał się pasażerem.
Auto oderwało się od ziemi, a to w wyścigach najgorszy możliwy scenariusz. Przyzna to każdy lekarz, który kiedykolwiek pracował przy tym sporcie. Gdyby Robert obrócił się o kilka stopni w przód, lub w bok, mógły już nie żyć. Na szczęście, kiedy jego samochód uderzył w pobliską barierę, Polak był jeszcze przodem do kierunku lotu. Uderzył więc najbardziej wytrzymałą częścią auta – monokokiem, który składa się z superwytrzymałej "celi przetrwania", wykonanej z włókna węglowego.
Kubica oszukał śmierć
Przegląd Sportowy | 2007.06.11 09:15
Robert żyje, jest przytomny. Widziałem go, rusza rękami, bolą go nogi. Rozmawia z lekarzami, przejdzie dodatkowe badania – na te słowa wszyscy czekali. Wypowiedziałje w końcu Daniele Morelli, menedżer Polaka.
"Musimy być wdzięczni FIA [Międzynarodowej Federacji Samochodowej, która ustala przepisy techniczne i sportowe w Formule 1]", powiedział dyrektor techniczny BMW Sauber Willy Rampf. "Wzrost bezpieczeństwa w Formule 1 w ciągu ostatnich kilku lat był imponujący i obecnie ochrona kierowców stoi na najwyższym poziomie. Jeszcze 10-15 lat temu kokpit był dużo mniej wytrzymały i taki wypadek prawie na pewno skończyłby się poważnymi obrażeniami" - dodał Rampf.
Trudno się nie zgodzić z projektantem ekipy BMW Sauber - superwytrzymała kabina z włókien węglowych musi przejść rygorystyczne testy zderzeniowe, dodatkowo kierowcę chronią sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa oraz specjalna "obroża" przytrzymująca głowę i chroniąca mięśnie szyi w razie uderzenia. Jednak zawsze istnieje ryzyko, że w przypadku gwałtownego wytracenia prędkości w wyniku bezpośredniego uderzenia w barierę może dojść do obrażeń wewnętrznych. Co z tego, że w kwestii zabezpieczeń samego zawodnika zrobiono już niemal wszystko, skoro nadal niektóre tory stanowią śmiertelne zagrożenie.
Kubica już ze szpitalu i prawdopodobnie wystąpi w GP USA .
Post został pochwalony 0 razy
|
|